בן גביר ואבי מעוז המליצו על נתניהו; 64 ממליצים ליו"ר הליכוד

איתי גדסי No Comments on בן גביר ואבי מעוז המליצו על נתניהו; 64 ממליצים ליו"ר הליכוד

הנשיא הרצוג ליו"ר עוצמה יהודית: "התדמית שלך מעוררת דאגה בעולם". בן גביר: "אנחנו צריכים לעמוד על שלנו ולומר אנחנו חפצי חיים. כשאין סדר באום אל פחם אין סדר בשום מקום"

נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ההמלצות לנשיא: סיעת עוצמה יהודית המליצה אחר הצהריים לנשיא המדינה יצחק הרצוג, על יו"ר הליכוד בנימין נתניהו להרכבת הממשלה. מיד אחריהם המליצה גם סיעת נעם על נתניהו. בכך השיג יו"ר הליכוד 64 ממליצים וצפוי לקבל את המנדט ולהרכיב ממשלה.

הנשיא הרצוג אמר ליו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "יש תדמית מסויימת לך ולמפלגתך ומעוררת דאגה בהרבה מקומות ומנהיגים בעולם בהיבט ליחס לערבים וביחס לזכויות אדם. אני דמוקרט ומכבד את תוצאות הבחירות".

בן גביר השיב: "אני זוכר את אבא שלך קורע מעל בימת האו"ם את החלטה שקבעה "ציונות זה גזענות". אנחנו צריכים לעמוד על שלנו ולומר אנחנו חפצי חיים. כשאין סדר באום אל פחם אין סדר בשום מקום".

בן גביר הוסיף: "אני בא מעולם המשפט. מערכת המשפט חשובה אבל יותר חשוב שכולנו נרגיש מיוצגים שם. לא יכול להיות שחיילים יועמדו למשפט אחרי שהגנו בגופם על אזרחים. לא נעלה עם D9 אבל צריך לשנות ויותר שופטים עם אג'נדה ציונית לאומית".

מוקדם יותר היום בחרו נציגי 'ישראל ביתנו' שלא להמליץ על אף מועמד להרכבת הממשלה הבאה. נציגי "יהדות התורה" ו"הציונות הדתית" המליצו על יושב ראש 'הליכוד' בנימין נתניהו. חה"כ יעקב אשר ציין כי בבחירות האחרונות "העם הבהיר שהוא רוצה מדינה יהודית". אתמול המליצו נציגי הליכוד וש"ס על בנימין נתניהו, נציגי יש עתיד על לפיד ונציגי המחנה הממלכתי לא המליצו על אף מועמד.

בגוש הימין נמשכים כל העת המאמצים להרכבת ממשלה בהליך מואץ. אחר הצהריים הסתיימה פגישה נוספת בין נציגי המשא ומתן של יהדות התורה לנציגי הליכוד.

לפי דיווח ב'כאן חדשות', ביהדות התורה דורשים להכניס להסכם הקואליציוני התחייבות לחוקק חוק שיאפשר למנות סגן שר במעמד שר, מה שנפסל בעבר על ידי הבג"ץ. ביהדות התורה מעוניינים בתפקיד יו"ר ועדת הכספים עבור גפני, משרד השיכון עבור גולדקנופף ומשרד ממשלתי נוסף.

במקביל, טרם הוכרע מי יהיה שר האוצר הבא – דרעי, סמוטריץ' או מועמד מהליכוד. הבוקר פורסם כי יו"ר הציונות הדתית נוטה להתעקש על תפקיד שר הביטחון ולהשאיר את האוצר לדרעי, אך לפי דיווחים שונים דרעי מלכתחילה לא רוצה בתפקיד וכל מטרתו היא להגיע לסיכום על קבלת תיק הדתות לידי ש"ס. עם זאת, יתכן שדווקא זה יוביל לכך שסמוטריץ' ידרוש את תיק הדתות בתמורה ל'ויתור' על משרד האוצר. עוד פורסם, כי נתניהו לא הביע התנגדות למינוי סמוטריץ' לשר הביטחון.

בתוך כך, קאנצלר גרמניה, אולף שולץ, התקשר היום לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ובירך אותו על ניצחונו בבחירות. השיחה ארכה כחצי שעה. ראש הממשלה המיועד נתניהו אמר לקאנצלר שולץ שבכוונתו להרחיב את מעגל השלום בין ישראל למדינות ערב ושלגרמניה יש חלק חשוב בתהליך היסטורי זה. גם הנשיא הטורקי ארדואן וראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני ברכו היום את נתניהו.

בינתיים, יו"ר עוצמה יהודית ממשיך לעורר סערה בשמאל וצפוי להשתתף היום באזכרה לזכרו של הרב כהנא הי"ד. בנאומו ידגיש בן גביר כי הוא מכבד את הרב כהנא שהיה אוהב ישראל גדול אך במקביל לא מסכים עם כל דעותיו ביחס לגירוש ערבים וחופי ים נפרדים.



0 תגובות